Au pair in Sydney, Australië

Volle weekenden & Melbourne!

Daar ben ik weer, na een maand geen blog te hebben gepost! Ondertussen heb ik alweer zoveel leuke dingen beleefd :)
Het gezin is nog steeds super leuk en ik ben ook echt blij met mijn eigen plek.

Ik heb weer volle en leuke weekenden gehad! Even een samenvatting van de afgelopen weekenden:

Het weekend van 17/18 maart
Zaterdag hadden Chantal, Nanette, Larissa en ik het plan om ons weekend naar Melbourne te gaan boeken! We hadden dit al een tijdje in gedachte en wilde graag met het paasweekend gaan! Helaas was het wel veel duurder maar dit was het enige weekend waar iedereen wat langer vrij was, dus we vonden het wel waard! Na het geboekt te hebben waren we wel even blut voor de week die daarop volgde, maar we wisten dat het voor een leuk tripje was. Daarna klaar gemaakt voor de avond, want we zouden weer uitgaan!!
Zondag wilden we graag iets doen wat niet veel geld kostte, dus besloten we naar de Art Gallery te gaan. Ik moet eerlijk zijn: leuk al die kunst, maar niks voor mij... maar goed dat het gratis was! Daarna besloten we naar de Dutch Shop te gaan nadat we allemaal wel heel erg trek in een broodje kroket hadden!! Na 1,5 uur gereisd te hebben kwamen we, voor ons gevoel, aan in de middle of nowhere. Maar het was het zeker waard: heel veel Nederlandse producten die je toch echt wel mist hier! Op de terugweg kwamen we nog langs een dorpje dat we heel erg op Nederland vonden lijken, kortom: een Nederlands dagje!

Het weekend van 23/24 maart
De werkweek ging weer snel voorbij en het weekend was alweer aangebroken! Zaterdag hebben Larissa, Chantal en ik wandeling gedaan door 'The Rocks' het oude gedeelte van Sydney. We kwamen uit op de Harbour Bridge waar je echt een super uitzicht hebt! We kwamen uit bij het Luna Park waar wel het kind in je weer naar boven kwam
In de avond naar een 'australische houseparty' geweest wat echt heel leuk was. Toch leuk om dat ook nog even meegemaakt te hebben!
De dag erna naar Manly geweest want het was weer lekker strandweer. Dat vond iedereen dus... de rij voor de ferry was echt mega lang. Maar het was een leuk weekend!

Het weekend van 1/2 april
Vrijdag ben ik met Demi naar Bondi Beach geweest! Het weer was fantastisch en de golven waren hoog dus het was een heerlijke stranddag. Zaterdag had ik met Larissa, Chantal en Nanette afgesproken op Darling Harbour, een mooie plek van Sydney dus we nog niet eens ontdekt hadden! 'S avonds hadden we daar de Silent Disco in Sealife: uitgaan tussen de vissen! Het was ook heel leuk als je je koptelefoon afdeed en iedereen heel vals mee zong met 3 verschillende nummers door elkaar heen Het was alweer afgelopen om 11 uur dus besloten we nog even naar de 'Side Bar' te gaan, onze favoriete bar in Sydney. We sliepen weer bij mij, nu veel comfortabeler omdat we luchtbedden hebben gekocht: wel zo handig als we elk weekend een slaapparty bij mij hebben Wat zijn we toch blij met mijn eigen appartement!!

Het weekend van 8/9 april
Dit weekend naar Jervis Bay geweest, een heel mooi gebied ten zuiden van Sydney. Zo'n 3 uur rijden, maar dan heb je ook wat! We hadden een groot huis gehuurd met van alles en nog wat en echt een super uitzicht!! Veel witte stranden, blauw water en mooi weer. Beter kon niet! Zondag gingen we naar een ander strand waar niet heel veel mensen waren en zijn we naar een National Park gereden. Donkere, grijze wolken lieten ons nadenken of we al richting huis gingen of niet, en het moment dat we in de bus zaten begon het keihard te regenen...Net op tijd dus ;)

Paasweekend 13 april - 17 april
Het weekend van Melbourne!! Donderdagavond vertrokken we met het vliegtuig richting Melbourne! Maar 1,5 uur in het vliegtuig... ja 'maar', na zo'n vlucht van 24 uur is 1,5 uur niks meer! Maar toch kun je je niet voorstellen dat je ooit 24 uur in een vliegtuig hebt gezeten... ik moet ook nog terug!!
We hadden een heel fijn airbnb geboekt dichtbij het centrum. Vrijdag zijn we meteen op pad gegaan om de stad te verkennen, maar we hadden nog niet echt een plan en we waren eigenlijk vergeten dat het goede vrijdag was... dus bijna alles was dicht. In de avond zijn we naar een comedy festival geweest, naar Sammy J. Nog nooit van hem gehoord, maar het leek ons wel leuk. Het was zeker het geld waard!!
Zaterdag hadden we wel een plan gemaakt, we wilden niet weer doelloos door de stad lopen Dus naar de State Libary geweest (want dat was gratis), daarna hebben we de tram door de stad genomen, we hadden er leuke verhalen over gehoord maar uiteindelijk viel die best tegen, maar het was wel leuk. Daarna een tweede poging voor de Queen Victoria Market (nadat we op goede vrijdag voor een lege markt stonden)
Eind van de middag hebben we een tram genomen naar Brighton Beach, het bekende strand van Melbourne met de typerende strandhuisjes. Na een hele fotoshoot daar zijn we doorgegaan naar de pier van Sint Kilda beach waar we gehoord hadden dat we pinguïns konden spotten bij de zonsondergang... het duurde even voordat ze kwamen maar het was wel leuk om te zien met de skyline van Melbourne op de achtergrond. Daarna snel naar huis gegaan en wat gegeten en optijd naar bed gegaan want de volgende dag stond The Great Ocean Road op de planning!! We hadden een bustour geboekt en moesten ons om 7:30 melden op de ophaalplek. Onze buschauffeur was geweldig en de uitzichten waren echt adembenemend!! Onderweg brak de vering van de bus en stonden we voor zo'n 2,5 uur langs de weg... toch bleven we positief want we hadden mooi uitzicht en eten. De keuze was voor ons ook snel gemaakt toen er vrijwilligers werden gevraagd om nog wat langer te wachten voor de andere bus. Dus na 2,5 uur vertraging zijn we eindelijk doorgegaan naar Apollo Bay, onze volgende stop, en hebben we kunnen lunchen om 3 uur 's middags... wij hoefden in iedergeval geen avondeten meer! Daarna werden we opgehaald door een andere bus en heeft de buschauffeur er alles aan gedaan om ons op tijd bij de Twelve Apostles te krijgen voordat de zon onderging en je niks zou kunnen zien. We hadden een perfect moment met een mooie achtergrond! Echt heel mooi... ik verbaas me elke keer weer over hoeveel mooie gebieden Australië toch heeft. Jammer dat ik niet alles kan zien maar daar komt vast nog wel ooit!
Maandagochtend hadden we weer vroeg het vliegtuig terug naar Sydney... home sweet home! Sydney voelt al heel erg als een tweede thuis nu en ik moet eerlijk zeggen dat ik Sydney ook wel veel mooier vind dan Melbourne. Ik ben blij dat ik in deze stad mag wonen voor deze 6 maanden! :)

There is more to come! Ik hou jullie op de hoogte

Liefs,
Anouk



Reacties

Reacties

Anouk de Bruin

Hele leuke blog!!!

Demi

Leukste blog ever!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!