Au pair in Sydney, Australië

Mijn laatste blog vanuit Australië

Hi allemaal,

Mijn au pair avontuur loopt tot zijn einde, ik heb nog zes weken te gaan in dit mooie land. Zes weken klinkt aan de ene kant nog lang, maar als ik het vergelijk met de maanden die al voorbij zijn gevlogen, is 6 weken zo voorbij. Aanstaande maandag ga ik in de nachtbus richting Byron Bay, 14 uur in de bus maar zeker waard! In een week tijd ga ik richting Noosa, wat net boven Brisbane ligt. Onderweg kom ik dus langs Byron Bay, Surfers Paradise en Brisbane. Vanuit Noosa vlieg ik weer terug naar Sydney en heb ik daar nog ruim twee weken bij het gezin en dan vertrek ik weer naar Tasmanië, een klein eiland wat bij Australië hoort. Dan heb ik nog een nachtje in Sydney en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan. Op de terugvlucht vlieg ik weer samen met Chantal en Larissa, waarmee ik ook hier aankwam. Het is leuk om met de mensen waarmee ik mijn avontuur ben begonnen ook mee te eindigen!

De laatste twee maanden zat ik wel een beetje in een sleur, maar dat hoort er ook wel bij als je voor een langere tijd op dezelfde plek zit. Ik heb wel leuke dingen ondernomen, zoals een wijntour (ja... ik houd niet eens van wijn haha) en ik ben voor de tweede keer naar Jervis Bay geweest, een hele mooie plaats op maar drie uur rijden vanaf Sydney met het witste strand van de wereld, check!
En ja, ik zeg 'maar' drie uur rijden, want afstanden maken mij echt niet meer uit nu ik hier ben geweest. Sydney is zo groot, dat je om van de een naar de andere kant te komen wel twee uur onderweg bent. In Nederland ben ik dan al aan de andere kant van het land...
In mei heb ik drie verjaardagen meegemaakt die we zeker goed benut hadden. Chantal was als eerste jarig en haar ouders waren op bezoek, dus zijn we naar Max Brenner geweest om te chocola fonduen. Met Nanette haar verjaardag zijn we naar een Full Moon Party geweest, waar we face paint op ons gezicht kregen. De treinreis naar huis keken mensen ons maar raar aan en vroegen ze zich af naar wat voor soort feestje wij in hemelsnaam heen waren geweest. Toen wij zelf later in de spiegel keken snapte we wel waarom deze mensen zo reageerde, haha. In het licht ziet het er zeker anders uit...
Larissa was als laatste jarig en sinds het de eerste avond van het Vivid festival was, zijn we de stad in geweest om de mooi verlichte stad te zien. Vivid is een soort festival dat drie weken duurde, waar onder andere de Harbour Bridge en Opera House verlicht waren en er veel feesten werden georganiseerd. Die avond gingen we naar de Botanical Gardens, waar we op zitzakken met chille muziek onze taart hebben opgegeten.

Ik vind het jammer dat mijn tijd bij het gezin er bijna op zit, maar ik kijk er ook heel erg naar uit om te gaan reizen. Het was zeker een hele fijne ervaring waar ik veel heb geleerd. Ik heb het gevoel dat ik veel zelfstandiger ben geworden en minder onzeker. Deze ervaring zal ik voor altijd bij mij dragen en met een fijn gevoel aan terugdenken. Mijn jongste hostkind zegt steeds dat ze het jammer vind dat ik wegga en vraagt elke week of ik die zaterdag al wegga, super lief. De vrijdagavond voordat ik ga wilt ze nog heel graag met mij naar de film.
Dit is dus een van mijn laatste weken als au pair, voor sommige vriendinnen van mij is het na deze week al afgelopen. Die gaan ook reizen, maar dan voor een langere tijd. We hebben deze 5 maanden heel veel met elkaar opgetrokken en het was altijd heel erg gezellig, die momenten ga ik zeker missen. Iedereen gaat nu zijn eigen weg, maar we zien elkaar snel weer!

Ik kijk ook heel erg uit om weer naar huis te gaan, vrienden en familie weer te zien en aan een nieuw hoofdstuk te beginnen: studeren!
Voor nu kijk ik uit naar mijn reis aankomende week en ga ik nog genieten van mijn laatste weken als au pair en mijn daaropvolgende avontuur.

See ya!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!