Au pair in Sydney, Australië

Nog maar 2,5 maand

Hello!

En ineens is het alweer mei... De tijd gaat heel erg snel, nog maar 2,5 maand te gaan. De laatste weken heb ik een beetje een dubbel gevoel en zit ook niet zo lekker in mijn vel, aan de ene kant heb ik heel erg zin om eigenlijk weer naar huis te gaan maar aan de andere kant heb ik het heel erg leuk, en ik weet zeker dat ik Sydney ga missen zodra ik thuis ben in augustus. Sydney is echt een geweldige stad, de mensen zijn relaxed en je blijft mooie plekken ontdekken. Een hele andere sfeer dan in Nederland, het is niet te vergelijken. Maar toch voelde ik mij gewoon wat minder happy de afgelopen weken, maar het hoort erbij. Als je in je eentje naar de andere kant van de wereld gaat voor een half jaar is het niet altijd makkelijk.
Gelukkig heb ik lieve vrienden om mij heen waar het altijd heel gezellig mee is, dat maakt het al veel beter! En ondanks een paar gaan reizen en het straks wat stiller wordt, weet ik dat ik zeker nog ga genieten van deze 2,5 maand hier.
Dus wil ik nog even benadrukken dat ik heel erg blij ben met mijn lieve vrienden (zij weten wie ik bedoel ) hier die deze ervaring helemaal top maken! En natuurlijk mijn lieve hostfamilie, ik had geen betere kunnen wensen na alle tegenslagen van vriendinnen om mij heen. Ik heb al twee van de meiden als huisgenootje gehad in mijn appartement en hoefde zeker geen twee keer na te denken toen ze het vroegen. Het wordt zeker wat stiller als ik straks weer alleen ben, maar het was zeker een leuke tijd. (Larissa, thanks voor de leuke decoratie)

Laatst heb ik ook hier koningsdag gevierd en dan merk je wel hoeveel Nederlanders in Sydney zitten, veel meer dan ik had verwacht.
Hoogtepuntje was toch echt wel die frikandellen en kroketten die uitgedeeld werden ;)
Verder heb ik een paar weekenden extra gewerkt en ben ik naar Palm Beach geweest. 1,5 uur met de bus richting het noorden, maar wat een mooi gebied! Het valt onder Sydney maar je hebt echt het gevoel alsof je al uren van Sydney vandaan bent. Dat is wat ik ook zo fijn vind aan deze stad, het ene moment ben je in de drukke binnenstad en het andere moment ben je in een rustig gebied met een prachtige natuur.
Wat ik ook zo leuk vind is de verschillende huizen in de straten, vooral in het gebied waar ik woon. Double bay is een soort van het rijke gedeelte van Sydney, ik kijk nog steeds mijn ogen uit bij het zien van die enorme huizen en auto's. Maar ook de leuke kleine huisjes die mij aan Spanje doen denken vind je hier! (Ik heb wel gehoord dat die huizen ook een miljoen kosten...) Ja, het leven hier in Sydney is zeker niet goedkoop, maar wel heel fijn. Ik geniet nog elke dag van de uitzichten die ik onderweg zie als ik de kinderen naar school moet brengen. Vooral de het parkje met uitzicht over het water tegenover de school, de exotische vogels die rondvliegen en de enorme bomen die je zeker niet tegenkomt in Nederland. Dat laat me heel erg beseffen dat ik écht hier ben, in Australië! En ik moet er ook gewoon van genieten. Voor ik het weet zit ik alweer in het vliegtuig naar huis en begint mijn studie... waar ik natuurlijk ook heel erg naar uitkijk. Maar dat wordt dan weer zo'n ander leven.

De komende 2,5 maand ga ik er nog een leuke tijd van maken, een tripje naar Jervis Bay en Hunter Valley staat al gepland. Eind juni heb ik ook nog 2 weken vakantie, dus wie weet waar ik dan nog heen ga!
Vanaf 2 augustus ben ik klaar als au pair en ga ik nog naar Tasmanië met Chantal, een goede afsluiter van mijn avontuur. Ja, het is winter dan en zeker wel koud, maar wat heb ik er zin in!! De foto's beloven veel goed. Vrijdag 11 augustus vlieg ik weer terug naar Sydney en 12 augustus is het dan toch echt tijd om weer naar huis te gaan... gelukkig vlieg ik in de ochtend, zodat ik nog een volle dag in Sydney heb om afscheid te kunnen nemen. Het is een gek idee om te bedenken dat ik dan alles voor het laatst zie en niet meer kan zeggen 'oh dat komt nog wel' ... maar daar ga ik nu nog niet aan denken. Nu nog even genieten van deze 2,5 maand!

Liefs,

Anouk

Reacties

Reacties

Jolanda nijgh

????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!