Au pair in Sydney, Australië

Alweer 1,5 maand in Australië!

Hoihoi,

Ondertussen ben ik alweer 1,5 maand in Australië!! Het voelt nog als gister dat ik afscheid nam van vrienden familie en in het vliegtuig stapte richting Sydney!
Ik ben ondertussen al helemaal gewend aan de familie en aan mijn nieuwe plekje. Ja.. we zijn ondertussen verhuisd naar Double Bay en ik zit hier nu al zo'n 2,5 week in mijn eigen appartement!! Ik woon dus op een soort van op mezelf en het bevalt me prima
Omdat mijn hostmoeder op een boarding school werkt wonen wij ook op het school terrein. Het is erg leuk om een beetje mee te mogen genieten van het boarding school leven hier! We gaan vaak eten in de 'dining room' samen met de meiden die hier op school zitten en de staff. Het is eten is echt eerlijk!! Ik heb hier ook een Nederlands meisje ontmoet die op de school stage loopt en we gaan vaak in de avonden zwemmen in het schoolzwembad, die is dan helemaal van ons! Een goede work out zo na een lange dag

Helaas was het de laatste weken slecht weer, het regende veel en daarmee zijn de mogelijkheden ook beperkt als je iets leuks wilt gaan doen. Het is nu officieel herfst hier, maar de temperatuur is nog wel te doen!! De weekenden waren dus niet heel bijzonder de laatste weken, maar het was wel erg gezellig met de meiden!! We hebben onder andere een pubcrawl gedaan wat echt een aanrader is hier in Sydney! Doordat ik mijn eigen appartement hebt blijven de meiden soms hier slapen en dat is ook altijd erg gezellig!


Afgelopen zaterdag ben ik met Larissa, Chantal en Demi naar het Mardi Gras festival geweest, een soort van gaypride. Het was echt heel erg bijzonder en leuk om te zien en het wordt hier echt groots gevierd. Raar eigenlijk, als je erachter komt dat gaymarriage in Australië nog helemaal niet legaal is!
Die zondag ben ik met Nanette en Chantal naar de Taronga Zoo geweest. Ondanks de regen was het een leuke dag en hebben we natuurlijk ook weer kangoeroes en koala's gespot!!
De werkweek begon weer en het was een hele fijne week. De kinderen luisterden goed en het was ook erg gezellig met ze! Het was vooral leuk om ze te zien just dancen haha en ik werd natuurlijk uitgenodigd om mee te doen!

Het weekend van 11/12 maart: Surfcamp!!
Dit was echt een heel leuk weekend waar we al heel lang naar uitkeken! Vrijdagavond bleven Chantal, Demi en Larissa bij mij slapen en we hadden eigenlijk het plan wat te gaan drinken, maar uiteindelijk waren we te moe en gingen we slapen want de volgende dag moesten we vroeg bij het verzamelpunt zijn!! Om half 8 vertrokken we richting Umina Beach, zo'n 1,5 uur van Sydney vandaan richting het noorden. We hebben mooie uitzichten gezien tijdens de rit! We kwamen uit bij een camping, wat weer leuke herinneringen naar boven bracht van vroeger!!
Nadat we een instructie hadden gekregen en een paar enge verhalen hadden gehoord, begonnen we met de surflessen en het was echt heel erg leuk, maar wat moeilijk! Vooral op de surfplank staan was het moeilijkst en dan nog je evenwicht bewaren! Als resultaat: een surfplank op me gehad en een paar schaafwonden van het zand, maar dat hoort erbij zeggen we maar dan
Daarna gingen we richting het hostel wat nog 1,5 uur rijden was richting Anna Bay. Onderweg gestopt om wilde kangoeroes te spotten! Super gaaf dat die gewoon in het bos rondlopen en je ze ook nog eens mag aanraken! Natuurlijk heb ik ook een paar 'kangoeroe selfie's' gemaakt. Het hostel was ook heel erg gaaf. Het was een hostel en een camping in een en de eigenaren hadden ook een paar dieren, onder andere een kangoeroe. 's Avonds wat gedronken met de groep en naar het strand geweest!
De dag erna gingen we sandboarden van de duinen en het uitzicht was ook echt super mooi! In de middag een dolfijnen cruise gedaan en toen was het weekend alweer bijna voorbij! De tijd vliegt echt voorbij...

Weer een nieuwe werkweek is van start gegaan! Ik kijk uit naar de dingen die nog komen. Een trip naar Melbourne staat al gepland! Jullie horen snel weer van mij!

Liefs,

Anouk



Reacties

Reacties

Jolanda nijgh

Wat een lekker enthousiast verhaal weer. Fijn dat je het zo naar je zin hebt

Eline molegraaf

Lieve Anouk
Ik mis je maar veel plezier in Australië
Dikke knuffel van Eline en dr mamma????

Leonie molegraaf

Wat fijn te lezen dat je het onwijs leuk hebt daar in Australië!!!
Veel plezier en geniet ervan!! Groetjes de molegraafjes????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!