Au pair in Sydney, Australië

Eerste dagen!

Mijn eerste blog vanuit Australië!

De eerste week zit er alweer bijna op. Maandag 30 januari om 10 uur 's avonds stapte ik op het vliegtuig richting dit mooie land! Ik kwam woensdagochtend om 6:30 aan in Sydney, dus de dag begon net en het was al erg warm! Toen ik aankwam bij het huis was de de au pair die er toen nog zat om mij te verwelkomen en niet veel later daarna kwam mijn hostmom. Ik ben in de middag nog mee geweest om de kinderen op te halen van school, en ze hebben hier schooluniformen, echt heel leuk! daarna heb ik nog even met de jongste gespeeld en na het avondeten hield ik het niet meer vol en ging ik meteen slapen! Het is erg aardige, open familie en ze snappen dat ik nog even moet wennen natuurlijk! Ik was best snel van mijn jetlag af, en de dag erna ging ik mee de kinderen naar school brengen en heb ik een Australische bankpas en een simkaart geregeld. Ik heb even de buurt verkend, vol met hoge business gebouwen. Ook zit hier aan de het einde van de straat een heel groot park waar je van alles kan doen, en een straat verder heb je heel mooi uitzicht over de stad!

Zaterdag heb ik met Chantal afgesproken bij Cirqular Quay, een centraal stuk bij de Harbour Bridge en het Opera House. Het openbaar vervoer is hier echt heel duidelijk en niet duur! Je kan maximaal $15 per dag besteden en daarna gaat er geen geld van je pas af, echt heel chill! Op zondag is het zelf maar maximaal $2,50. Het is nog wel wennen dat de treinen hier ook aan de andere kant rijden en de mensen lopen ook aan de linkerkant haha. Verder is derest wel wat duurder dan in Nederland.
Vanaf Cirqular Quay namen we de ferry naar Manly, waar een heel mooi strand is en je echt het idee hebt dat je in Spanje loopt. Uiteindelijk kwamen we bij een heel mooi stukje uit waar van die gebruinde Australiërs aan het surfen en barbequen waren en kwamen we uiteindelijk bij een cliff uit waar je heel mooi uitzicht hebt!

Zondag heb ik afgesproken met Mette en Nanette, ook bij Cirqular Quay. Vanuit daar gingen we naar een parkje waar je heel mooi uitzicht had op het Opera House en de Harbour Bridge! Daarna hebben we de ferry naar Rose Bay genomen en hebben we over het strand gelopen. Om 5 uur nam Nanette de trein terug naar de Blue Mountains en heb ik met Mette nog wat gegeten bij een restaurant. Wat me opvalt is dat je meestal binnen moet betalen en/of bestellen, en de mensen hier lijken veel aardiger te zijn! Overal wordt je aangesproken met: 'Hi, how are you?' en heb je al een snel een leuk gesprekje met iemand.
Ook zijn hier veel straatmuzikanten, wat echt de sfeer maakt! Vaak hebben ze ook een cd en kun je die dan kopen voor ongeveer $10.

En vandaag ben ik op stap geweest met de moeder en de drie van de vier kinderen: over 3 weken gaan we verhuizen naar Double Bay en de kinderen gaan dan ook naar een nieuwe school, dus we gingen een kijkje nemen op de nieuwe school. Daarna hebben we een milkshake gedronken! Het is een heel ander gedeelte dan waar ik nu zit, in North Sydney. Het is wat rustiger en we zitten heel dichtbij het strand en Bondi Beach! Het ligt ook centraal en ik kan zo de ferry nemen die naar Cirqular Quay gaat. Ik vond het nu al een mooie plek, dus ik kan eigenlijk niet wachten om daarheen te gaan!
Ook heb ik al wat vreemde beesten gezien en... kakkerlakken!! Ik heb er al een paar in mijn kamer gehad en ik heb nu van die kakkerlak vallen neergezet!

Tot nu toe voel ik me al erg op mijn plek bij dit gezin en ik heb het erg naar mijn zin. Ik vind het erg leuk om nieuwe dingen te ontdekken en wat een gave en fijne stad is Sydney! Er is nog zoveel te zien! Ik heb al heel wat contacten gemaakt waaronder een aantal Nederlandse au pairs, maar morgen ga ik met een Duitse au pair afspreken die heel dichtbij mij woont.

Tot slot: wat is het warm hier! Gister was het 38 graden, heel raar om te bedenken dat mijn vrienden en familie in Nederland nu in de kou zitten met een winterjas aan!
Je moet je echt blijven insmeren, ik ben helaas al verbrand...

Tot zover mijn eerste blog uit Australië! There is more to come :)

Liefs,
Anouk





Reacties

Reacties

Karen

Jaaaaaaa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!