Au pair in Sydney, Australië

Weekendtrips en verhuizen!!

Een hoop gebeurt in de afgelopen weken dat ik hier zit!
Ik begin al steeds meer te wennen hier en het bevalt me goed

De afgelopen weken was vooral nog even in de routine komen in de werkweek, maar dat wende al snel! Het gaat ook erg goed met de kinderen en ik heb al leuke momenten met ze meegemaakt. De werkweek is vooral elke week hetzelfde, dus daar ga ik niet te veel op in.

Het weekend van 11/12 februari
Op zaterdag ging ik met Demi en Marian naar Manly, waar ik al eerder was geweest maar het is echt een hele leuke plek! We besloten om de omgeving te ontdekken en nadat we een lange weg omhoog hadden gelopen in de hitte en nog geschrokken zijn van een grote salamander die ineens voorbij rende, zijn we uiteindelijk op een mooi stukje van een cliff uitgekomen waar we natuurlijk heel veel foto's hebben gemaakt van elkaar en van het uitzicht!

Zondag ging ik met 5 andere Nederlandse meiden naar... de Blue Mountains! Ik had er heel erg zin in omdat de foto's die ik opgezocht had er al super gaaf uitzagen... en uiteindelijk na een treinrit van 2 uur waren we aangekomen op Katoomba station. We zijn eerst wat wezen eten bij het Gingerbread house, echt een aanrader voor mensen die van taart en koekjes houden Maar de sandwiches en milkshakes waren ook erg lekker! We hadden nog niet echt een plan gemaakt, dus naar de tourist information office gelopen en gevraagd wat we het beste konden doen en of het niet te gevaarlijk was, ivm het risico op bush fires. We besloten een bustour te doen die langs veel stops ging en waar je zelf kon kiezen waar je eruit ging. Omdat het al 1 uur was moesten we goed kijken welke stops we echt heel graag wilden zien. We zijn met een kabelbaan omlaag gegaan waar je echt super uitzicht had! 30 min lang gelopen waar je soms ook omhoog moest, wat best vermoeiend was zo met de brandende zon haha. Uiteindelijk hadden we mooi uitzicht op onder andere 'The Three Sisters' wat dus 3 rotsen naast elkaar zijn en er zit dus ook een verhaal achter, maar het was dus wel een mooi uitzicht, heel anders dan de grote stad Sydney, en het is maar 2 uur met de trein! Ja 'maar 2 uur', maar hier is dat natuurlijk niet heel ver

Het weekend van 18/19 februari
De opa en oma uit Nieuw-Zeeland kwamen op bezoek en het was erg leuk hun een keer gezien te hebben! Ze zijn erg aardig en waren ook echt geïnteresseerd in mij, wat voor een gezellige sfeer zorgde. In juni komen ze weer op bezoek!
Vrijdagavond gingen Demi en ik naar Cirqular Quay om wat te eten bij, tot nu toe mijn favoriete eetplek; het eten is echt lekker, niet te duur en je hebt mooi uitzicht op de Harbour Bridge! Het leuke was, toen Demi en ik elkaar net zagen kwamen we Marian ook nog tegen! Dus uiteindelijk zijn we gezellig met z'n drieën gaan eten, daarna bleef Demi gezellig bij mij slapen en zijn de volgende ochtend naar Town Hall gegaan, wat in het centrum ligt. Daar hadden we ook afgesproken met Larissa, en we besloten om naar Westfield te gaan! Dat is echt een super groot winkelcentrum hier met heel veel dure merkwinkels, grote supermarkten en eethoeken, maar ook wel normale winkels. Uiteindelijk zagen we een soortvan Media Markt, en wat hebben wij ons daar vermaakt zeg! Als kinderen liepen we door de winkel om alles een beetje uit te testen, ik denk dat we daar zo'n 1,5 uur zijn geweest zonder wat te kopen? De medewerkers zullen ons vast heel leuk gevonden hebben, vooral toen we het muziek gedeelte hadden ontdekt! Alle instrumenten zijn wel een keer door ons bespeelt
In de avond ging ik de Color run doen!! Samen met Vera, een Duitse au pair, en mijn hostkind Leila! Helaas kon je niet echt rennen omdat het zo druk was en de meeste mensen gewoon liepen... maar het was leuk een keer meegemaakt te hebben! Na de run was er nog een afterparty, waar ook nog veel kleur gegooid werd. En ja... natuurlijk keek iedereen ons aan in de trein terug naar huis. We zaten helemaal onder haha!

Op zondag had ik met Larissa afgesproken en ben ik haar kant opgegaan, richting Kellyville! Dat is een uurtje met de trein voor mij en Larissa haalde mij ook op van het station. Ik was wat eerder dus moest ik nog even wachten, maar ik had wel echt het idee dat ik in een ghost town was beland, er was niet zo heel veel en niet veel mensen. Larissa mocht de grote familie auto lenen, het was wel raar om aan de andere kant te zitten en te rijden haha! We gingen naar het Featherdale Wildlife Park in de buurt, waar we onze eerste koala's en kangoeroe's hebben gespot!! Wat een leuke beestjes!!
Daarna naar Larissa haar huis gegaan.... wat een groot huis! Dit was nou een echt Australisch huis met 3 auto's en een zwembad in de tuin, heerlijk!! Ik keek mijn ogen uit. Alle huizen in deze buurten zijn groot, heel anders dan het gedeelte waar ik woon in de stad!

En zoals de titel al zegt... ik ga verhuizen!! Ik ben heel erg enthousiast, afgelopen woensdag zijn we wezen kijken en het is echt heel leuk. Ik krijg dan ook mijn eigen plekje, dat is echt heel tof! We wonen op het terrein van de school waar de moeder gaat werken en ik heb dan mijn eigen kamer met een keuken en uitzicht op de Harbour Bridge als ik uit het raam kijk. En oja... Bondi Beach is niet heel ver weg.. Ik mag echt niet klagen!!

Tot zover deze lange blog :)

Liefs,

Anouk

Reacties

Reacties

Carine

Zo te lezen is het goed vertoeven daar heerlijk zi te genieten klein beetje jaloers hoor anouk veel plezier!!

Liefs je tante uit wezep xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!